Ez több mint ház, ez otthon...

Otthon. Család. Tárgyak. Emlékek.

2012. június 3., vasárnap

Virágjelentés

Attól tartottam, hogy a tavaszi hagymások elvirágzása után csupasz lesz a kertem. De nem az:-) A 2-3 éve telepített rózsák egyre inkább kitesznek magukért, a tavalyról maradt, a fagyokat átvészelő tátikák sem hálátlanok. Aztán a sziklakertben is folyton virágba borul valamelyik növényke, meg meglepetések is érnek.
Ez az egyik:
 Nem is emlékszem, mikor raktam el a tövét. Két éve zöldellt a levele, idén meglepett egy virággal. Nem tudom, miféle, íriszhez hasonlít, a levele viszont egész más. Bármi legyen, nagyon szép virág!
Jöjjenek a társai is, elsőként a rózsák. Nagyon szeretem őket!



A tátikák, vagy tátókák, ahogy mi nevezzük őket, sokáig virágoznak, éppen ezért szeretem őket. Az elnyílott virágokat levágva, mielőtt magokat termelnének, mindig újabb és újabb virágokat hoznak a tövek. Persze néhány tőnek, a legszebbeknek megengedem, hogy magot hozzon, következő év tavaszán elvetem őket. Idén nem kellett, mert sok tő áttelelt.

Ennek a virágnak a nevét sem tudom, itt a faluban több fele látni. Bájos kis virág. Albérletünk udvarán találtam a gaz között, megmentettem, s idővel sok tő lett belőle. Néhányat áthoztam.
Még néhányuk kertemből:
Clematis

Kaliforniai kakukkmák

Harangvirág

Bazsarózsa

Sárga írisz

4 megjegyzés:

  1. Nagyon sok szép virágod van! De jó lehet esténként kimenni a kertbe és gyönyörködni ezekben a szép virágokban!Milyen kellems illatuk lehet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm! Naponta többször végigjárom őket, újra és újra megcsodálom.

      Törlés
  2. Gyönyörű lehet a kerted, főleg a rózsák tetszenek nekem, de a többi is nagyon szép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Ha eső is esett volna, akkor sokkal szebb lenne, de minket valahogy kerül a csapadék. A rózsákat én is nagyon szeretem, egyelőre néhány tő van, de lesz több is!

      Törlés